Mou vizí jsou úspěšné firmy, které dokáží dlouhodobě vítězit. 

Jak jsem se ke strategiím dostal?

Má cesta začala ve světě vědy, kde jsem se zabýval výzkumem na univerzitě. Brzy jsem však zjistil, že mě zajímá širší kontext než jen technická stránka věci. Chtěl jsem porozumět fungování celé organizace, obchodu, procesu rozhodování a faktorům, které organizaci posouvají vpřed. Klíčové pro mě bylo pochopení významu strategie a zjištění, že existují metody pro její tvorbu. 

Postupně jsem se propracoval až na pozici, kde dnes spoluvytvářím strategie pro organizaci s více než tisícem zaměstnanců a deseti pobočkami. Na toto místo jsem se dostal díky rozhledu, ochotě učit se nové věci a určité míře drzosti argumentovat na vyšších úrovních managementu. 

Vždy jsem se snažil zlepšovat prostředí kolem sebe a hledat cesty, jak nejlépe přispět k úspěchu firmy. A uvědomil jsem si, že abych využil svůj potenciál na maximum, musím jednat na úrovních, kde se dějí zásadní rozhodnutí. 

Proč strategie?

Vždy mě fascinovalo, že některé firmy doslova válcují konkurenci, zatímco jiné se trápí. Co stojí za jejich úspěchem? A je nutné mít ve vedení vizionáře typu Steva Jobse nebo Tomáš Bati?

Tyto otázky mě poháněly vpřed. Rychle jsem zjistil, že uspět lze i bez přítomnosti "zázračných" vizionářů. Svým vědeckým přístupem jsem začal hlouběji studovat strategie. Pročetl jsem řadu knih a článků, proslechl zásadní podcasty, abych pochopil, jak rozvíjet strategické myšlení a jak ho efektivně aplikovat v praxi. Už od začátku jsem si našel přátele, kteří mají své vlastní podnikání a své poznatky jsem s nimi sdílel a diskutoval. Přirozeně jsem rozvíjel svou konzultační činnost v praxi. 

Proč já?

Vím o sobě, že nedokážu dlouho sedět na jednom místě a vyhledávám témata, která můžu prozkoumávat, a místa kde se můžu rozvíjet. Strategické konzultace mi umožňují vstupovat do různorodých a nových oblastí. Pomocí metod, rychlého učení, otevřenosti a empatie pak s klientem nacházím společnou cestu k úspěchu. Kombinuji tak své silné osobnostní stránky se zkušenostmi. V této oblasti jsem se našel. Pomáhá mi v tom i má tendence hledat alternativní cesty k řešení problémů a odvaha jít mimo komfortní zónu.

Mou motivací je úspěšný klient. Jde nám tedy o společnou věc, která se dá realizovat pouze společným úsilím.

Rozvoj jako životní moto

Od určitého věku jsem si navykl se pravidelně vystavovat situacím mimo svou komfortní zónu. Zásadním krokem pro mě byl vstup do mezinárodní organizace Toastmasters International. Tato organizace vzdělává lidi v oblasti komunikace a leadershipu, a to v anglickém jazyce. Jedním ze známých podporovatelů je například Jordan B. Peterson. Toastmasters klub mi dal cenné zkušenosti pro efektivní komunikaci, dávání a přijímání zpětné vazby. Navíc jsem tak získal své první zkušenosti s vedením lidí ještě při studiu na univerzitě.


Vytvořte si webové stránky zdarma!